هیئت بسکتبال شهرستان گلپایگان
 

 

 

 

 

سايت فرهيختگان بسکتبال – اسدالله کبير مربي پيشکسوت و فرهيخته بسکتبال ايران است که طي سال ها خدمات او را در بخش هاي فني و اجرايي نبايد ناديده گرفت.نه تنها خود اسدلله کبير بلکه همه اعضاي خانواده اش در ورزش به ويژه بسکتبال زحمت کشيدند نمونه اش آيدين کبير .

ظلم به آيدين را نبايد فراموش کرد/ قربانيان تيم ملي بسکتبال را به خاطر آوريد

آيدين در تمامي روزهاي بازي خود چه زماني که با تيم هاي پايه اي بهزاد امامي بود و چه وقتي که با فجر علي شکوري پديده بسکتبال ايران شد يک خصوصيت بارز داشت و آن اينکه زير بار حرف غيرمنطقي نمي رفت. شايد روي همين ويژگي بود که بعد از سفر تيم دانشجويان ايران به ترکيه براي هميشه نام آيدين کبير از فهرست تيم ملي بسکتبال حذف شد.

البته همان دوران بسياري عقيده داشتند برخي افراد دليل حذف آيدين کبير بودند چون در زمان دبيري فدراسيون بسکتبال توسط اسدالله کبير ، او با وجود مربيگري در تيم ملي بسکتبال دوره قبل رياست محمود مشحون ، توجهي به راميد مشحون برادرزاده محمود مشحون نداشت بر اين اساس وقتي دوباره قدرت در اختيار مشحون قرار گرفت برخي از افراد  فرصت را غنيمت شمردند تا آيدين را قرباني کنند!

اين فرضيه در صحبت هاي اطرافيان چندان علمي به نظر نمي رسد اما از آنجايي که پروژه حذف افراد در بسکتبال طي اين سال ها پر حرف و حديث بوده و هر کدام به نوعي متفاوت از گردونه فعاليت حذف شدند ، چندان هم غير طبيعي به نظر نمي آيد.

آيدين کبير متعلق به نسل بازيکناني مانند پويا تاجيک است که بسکتبال آنها دامنه دار و مداوم بود چون به لحاظ آموزشي در مکتب پدر و سپس مربيان بسکتبال پايه اي آن زمان پرورش يافت.اين بازيکن خوب بسکتبال در دوره مشحون با فراز و نشيب هاي فراوان روبه رو شد تا جايي که براي هميشه تيم ملي بسکتبال را بي خيال شد و به اين ترتيب بهترين سال هاي عمرورزشي آيدين کبير در تيم ملي بسکتبال از دست رفت.

آيدين بعد از بابک نظافت شايد بزرگترين قرباني کنار گذاشتن بي رحمانه از تيم ملي باشد.

يک بار رايکو ترومن سرمربي وقت تيمملي بسکتبال  او را به تيم ملي دعوت کرد اما از آنجايي که تصميمات آمد و رفت بازيکنان جاي ديگري گرفته مي شد کسي آيدين را در اردوي تيم ترومن نديد. آيدين کبير در حال حاضر مقيم آلمان است و تحصيلات عالي خود را پشت سر گذاشته اما از بسکتبال دور نشده است.او يکي از استعدادهاي ورزش بسکتبال است که با رويکرد نو در بسکتبال ايران مي توان در آينده از وجود جواناني مانند آيدين کبير در بسکتبال ايران استفاده کرد.




برچسب‌ها: تحلیلی,
[ دو شنبه 5 آبان 1393 ] [ 18:8 ] [ Masoud.F ]
.: Weblog themes by ali m :.

درباره وبلاگ

به وبلاگ هیئت بسکتبال گلپایگان خوش آمدید
نويسندگان
آخرين مطالب
دی 1393 آبان 1393 مهر 1393 شهريور 1393 مرداد 1393 تير 1393 خرداد 1393 ارديبهشت 1393 فروردين 1393 اسفند 1392 بهمن 1392 دی 1392
امکانات وب

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 19
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 19
بازدید ماه : 170
بازدید کل : 178615
تعداد مطالب : 513
تعداد نظرات : 36
تعداد آنلاین : 1





Powered by WebGozar